16 weeks of hell

16 weeks of hell – vad är det?

Vad är 16 weeks of hell? 16 weeks of hell är ett träningsprogram som sträcker sig över 16 veckor där du följer ett kostschema och träningsprogram under perioden, 112 dagar för att vara exakt. Målet för dom flesta deltagarna är att bli mer hälsosamma, gå ner i vikt, bli starkare osv. Självklart är både kostschemat och träningsprogrammet individuellt anpassat efter ditt mål och förutsättningar. Men det du kan vara säker på är att det kommer vara tufft, speciellt om du är otränad och inte har vana av att lyfta vikter på gymmet. Hur ser kostschemat ut? Kostschemat för 16 weeks of hell innehåller vanlig mat som kyckling, fisk, kött, grönsaker osv. Det som du i perioder kommer äta mindre av är kolhydrater för att komma in i s.k. ketos eller lågkolhydratskost. Men överlag kommer du att äta vanlig lagad hälsosam mat. Du kommer vara tvungen att skippa utematen och alkoholen under den här perioden, godis och kakor finns det absolut inte plats för. Under dessa 16 veckor så är det fokus på nyttig och näringsrik mat. Hur ser träningsprogrammet ut? Träningsprogrammet består av 84 träningspass som du ska göra på gymmet. Du ska även gå en powerwalk varje dag på mellan 45 ... Read more

Min historia om att plugga till PT på Axelssons

För ett par månader sedan gjorde jag tillsammans med Axelssons PT Education en liten video om hur det var att plugga till Personlig Tränare hos Axelssons. Jag berättar lite om utbildningen och hur den hjälpte mig att börja jobba som PT. Read more

7 års jubileum

7 år sedan NoRegrets.se startades Nu är det drygt 7 år sedan NoRegrets.se startades som en träningsblogg på Malta. Nu 7 år senare har fokuset ändrats men många av artiklarna och guiderna kring kost och träning är fortfarande lika aktuella och färska. När jag startade Noregrets för 7 år sedan trodde jag nog inte att jag skulle ha förmånen att hjälpa så många med kostprogram och träningsprogram. Jag hade inte på kartan att sajten skulle leva i 7 år och fortfarande ha populära artiklar och inlägg. Med närmare en halv miljon besökare under dessa år har det varit några artiklar och guider som har varit mer populära än andra. Det var här bloggen startade 2013 Populära artiklar 2013-2020 Dessa artiklar och guider är dom som har varit absolut mest besökta och uppskattade av besökare och kunder. https://noregrets.se/flytta-till-malta/ https://noregrets.se/cardio-fore-eller-styrketraning/ https://noregrets.se/bra-proteinkallor/ https://noregrets.se/bygg-axlar-5-bra-ovningar-axlar/ https://noregrets.se/forstor-atardagar/ Vad händer nu? NoRegrets.se kommer leva vidare som tidigare, dock har jag inte samma möjligheter och tid för att uppdatera som tidigare. Innehållet kommer leva kvar vidare och mitt träningsintresse fortsätter som vanligt. Read more

Träningsuppdatering & 1 år i nya bostaden

Nu börjar vintern närma sig sitt slut och nu har vi bott i nya lägenheten i lite drygt ett år. Som jag skrev om tidigare om hur vårt beslut om att köpa lägenhet och helt byta sida av stan. Läs mer om hur det gick till här. I övrigt så rullar träningen på bra efter byte av gym i höstas, sa upp Balance efter att SATS köpte upp det och tecknade medlemsskap på Friskis & Svettis istället. Billigare, närmre och faktiskt bättre än både Sats och Balance. Ny struktur på träningen I samband med byte av gym så landade det även i att se över träningen något. Nu kör jag mer överkropp / underkropps-split + ett cardiopass i veckan. Brukar landa på 5-6 pass i veckan senaste tiden med stort fokus på basövningar som knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress, chins m.m. Styrkan börjar verkligen komma tillbaka och dagsformen är betydligt bättre. Stor skillnad på att lyckas köra igenom hela kroppen 2-3 gånger per vecka mot att bara göra det 1-2 gånger i veckan. För att summera vintern så har det varit en intensiv vinter med mycket träning och jobb. Mörkret ute har inte gjort saker enklare med nya lägenheten har absolut ... Read more
Nästa sida »