Uppdatering kring den s.k “dieten”

Home » Träningsblogg & Hälsoblogg om träning, hälsa och kost » Diet » Uppdatering kring den s.k “dieten”

Nu har det gått ett par veckor in i “dieten” eller vad man nu ska kalla det. En lite form av livsstilsförändring, mer träning och lite lägre kaloriintag är en mer exakt förklaring. Som jag har nämnt tidigare så brukar jag dela upp det i små etapper och gradvis jobba med förbättringar för att undvika att ge upp efter 2 veckor. Jag har verkligen hittat en metod och arbetssätt som fungerar för mig och får mig i mål på önskad tid. Jag är absolut inte stressad eller någonting. Snarare så känns det ganska bra efter ca 5-6 veckor med diet på vardagar och ätardag fredag & lördag. Viken var nere på ca 85kg morgonvikt i fredags vilket känns ett steg i rätt riktning. Ytterligare en till vecka med 6 träningspass (inkl 1 imorgon) så det känns bra att ha börjat få in rutiner att träna mer. Jag har också börjat lägga in lite mer cardio samt rörlighetsträning. Dels för att få variation i träningen men samtidigt för att det är saker jag bör förbättra.

Kött

Idag var det skönt att sova ut efter en intensiv vecka, vakna upp när det är ljust ute och inte alls behöva stressa. Det blev en kopp kaffe innan vi drog in till stan för att se i lite butiker samt unna oss ett par minuter i solariet. Första gången på väldigt länge så det var skönt att känna lite form av värme. Nu stöttar man också ungcancer lite och det är något jag hoppas fler gör. Det kostar inte speciellt mycket men kan göra stor skillnad framöver.

dieten

fuckcancer

Nu är den här ätarhelgen över för den här gången och jag är motiverad för att sätta igång imorgon igen. Nu är det bara att se till att nästa vecka blir ännu bättre på alla sätt och vis. Trevlig helg!

About the author: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera