Träningsuppdatering & 1 år i nya bostaden

Home » Träningsblogg & Hälsoblogg om träning, hälsa och kost » Träning » Träningsuppdatering & 1 år i nya bostaden

Nu börjar vintern närma sig sitt slut och nu har vi bott i nya lägenheten i lite drygt ett år. Som jag skrev om tidigare om hur vårt beslut om att köpa lägenhet och helt byta sida av stan. Läs mer om hur det gick till här. I övrigt så rullar träningen på bra efter byte av gym i höstas, sa upp Balance efter att SATS köpte upp det och tecknade medlemsskap på Friskis & Svettis istället. Billigare, närmre och faktiskt bättre än både Sats och Balance.

Ny struktur på träningen

I samband med byte av gym så landade det även i att se över träningen något. Nu kör jag mer överkropp / underkropps-split + ett cardiopass i veckan. Brukar landa på 5-6 pass i veckan senaste tiden med stort fokus på basövningar som knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress, chins m.m. Styrkan börjar verkligen komma tillbaka och dagsformen är betydligt bättre. Stor skillnad på att lyckas köra igenom hela kroppen 2-3 gånger per vecka mot att bara göra det 1-2 gånger i veckan.

För att summera vintern så har det varit en intensiv vinter med mycket träning och jobb. Mörkret ute har inte gjort saker enklare med nya lägenheten har absolut hjälpt till att orka med vardagen och livet. Att investera i ett bra boende och område är verkligen något jag kan rekommendera. I mitt fall har det gjort livet betydligt enklare och att trivas hemma är otroligt viktigt för att övriga livet ska fungera bra.

About the author: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera