Löpträning och lax till middag

Home » Träningsblogg & Hälsoblogg om träning, hälsa och kost » Diet » Löpträning och lax till middag

Då var det dags för vilodag från gymmet igen och vad passar inte bra om lite löpträning då. Som jag har skrivit tidigare så gör jag inte det för fettbränningens skull utan mer för hälsans skull och för att det är väldigt härligt att ta en löprunda utomhus när det är sommarväder ute. Det blev inte världens längsta runda idag men jag hade ett bra tempo, fick upp en bra puls och svettades som en gris. Riktigt skönt att bara dra ut direkt efter jobbat och innan middagen. Jag vet inte om det är pga löpträningen idag men middagen var ovanligt god måste jag säga. Tänk vad lite kryddor och färska grönsaker kan göra för smaken och för ögat när man är på diet. Jag åt majoriteten av min mat efter träningen idag vilket jag tycker fungerar riktigt bra för mig, min kropp och mina mål.

lax

Middagen var som sagt inga konstigheter men när man använder en stektermometer till lax, kyckling och kött så är det bra mycket enklare att få temperaturen perfekt. Idag blev det 150g lax, 300g potatis med paprika och rivna morötter. Självklart kryddade jag laxen med citronpeppar för att få lite smak på det.

Nu blir det ett par dagar med lite lägre intag av kalorier innan jag kommer fylla på med mer mat igen. Hittills har det fungerat bra och vikten & fettprocenten minskar för varje / varannan vecka som går vilket är helt enligt plan. Det lutar åt att jag hamnar runt 80kg morgonvikt innan midsommar. Men som sagt, vikten är inte viktigast utan för mig är det visuella, hur jag presterar och hur kroppen mår som är det viktigaste. Det är absolut viktigast att hitta en balans i vardagen som fungerar bra för mig och min kropp.

ryggform

About the author: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera