Grönt te och lägsta viktnotering på dieten

Home » Träningsblogg & Hälsoblogg om träning, hälsa och kost » Kost » Grönt te och lägsta viktnotering på dieten

För ett par veckor sedan så köpte jag en burk grönt te för att prova och se hur det fungerade för mig. Nu efter ett par veckors användande kan jag konstatera att det inte är något för mig. Iallafall inte den produkten jag köpte och den mängden grönt te det är i den.  Jag vet vilka biverkningar man kan få av grönt te och jag upplever faktiskt en av dom när jag tar det på tom mage. Det är illamående och det är inte speciellt kul. Det fungerar bra när jag tar det tillsammans med en måltid men om jag tar det på tom mage får jag motsatt effekt. Det är självklart något som får mig att reagera, fundera och konstatera att jag kommer sluta med grönt te nu. För vissa funkar det tydligen men för mig fungerar det inte alls. Så nu är det slut på grönt te för min del för en stund framöver. Nu är ju detta självklart väldigt individuellt och vilken mängd man tar. Uppenbarligen är jag extra känslig för den här mängden grönt te. Mycket möjligt att jag klarar en mindre mängd men jag har ingen lust att exprimentera med det. Den här gången kommer jag att lyssna på min kropp och helt enkelt sluta med det.

grönt te

Nog om grönt te och istället lägger jag fokus på min diet och dagens viktnotering. Jag glömde som sagt väga mig förra veckan (eftersom det inte är extremt viktigt för mig) men imorse kom jag på att jag kanske skulle göra det för att se ungefär hur jag ligger till. Jag börjar tydligt se en framgång på kroppen och det känns som att jag droppar i fett & vätska i det tempot som jag vill. Dagens morgonvikt var 86,1kg vilket får anses som bra och helt enligt min plan. Jag räknar med att behöva gå ner till runt 80kg för att nå en ganska låg fett% på runt 7-9%. Förhoppningsvis blir jag nöjd då och anser att jag har nått mitt mål. Nu handlar mycket om att öka min fettförbränning under sista 2-3 månaderna av min diet. Antagligen så blir det en liten justering från April men nu under Mars kör jag på som vanligt. Det är viktigt att hela tiden analysera, utvärdera och optimera för bäst framgång. Både när det kommer till träning, kost, sömn & vila. Det är flera faktorer som spelar in och är viktiga för att fortsätta få framgång.

dagsvikt

About the author: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera