4 veckor på diet och veckans andra benpass

Hem » Träningsblogg & Hälsoblogg om träning, hälsa och kost » Kost » 4 veckor på diet och veckans andra benpass
15 Flares Twitter 1 Facebook 12 Google+ 2 Email -- Pin It Share 0 LinkedIn 0 15 Flares ×

Då har det gått 4 veckor sen jag började min diet och trots endel ätardagar och relativt högt kaloriintag måste jag säga att jag är riktigt nöjd med mitt arbete så långt. Mitt mål är som sagt att gå ner i vikt, bättre form än förra sommaren och starkare och uthålligare. Jag började min diet med en morgonvikt på 91,4kg och nu är jag nere på 87,9kg morgonvikt och jag känner mig i betydligt bättre form, starkare och mer hälsosam. Så man kan absolut uppnå mycket på 4 veckor man bara gör rätt saker, anpassar kostprogram och träningsprogram efter hur kroppen reagerar. Så om du är trött på att alltid misslyckas med dina mål tveka inte att ta kontakt med mig så hjälper jag dig mer än gärna med att komma i bättre form.

Benpress

Idag har jag mer eller mindre tagit ledigt för att ha tid att göra lite olika ärenden. Vi behöver förlänga vårt kontrakt på lägenhet här nere på Malta och jag passade även på att boka en klipptid på Tony & Guy, alltid skönt med lite kortare hår. Det blev också ett tungt benpass på ett annat gym idag, Fortina Hotel & Spa i Sliema som har lite mer utrustning för att köra ben tycker jag. I övrigt är gymmet ganska gammalt och sunkigt men för benträning gillar jag det mer än Meridien. Det var en stund sen vi körde Benpress, Hack Squat och liggande leg curl så det var skönt med lite variation.

Knäböj

Hack Squat

För att gå in lite mer på detaljer kring min diet och träning just nu så ligger jag på ca 2300-2500kcal/dag söndag-torsdag och sen laddar jag på med mer mat på fredag & lördag. Jag håller mig mycket till basic matvaror under veckodagarna och det blir mycket kyckling, fisk, potatis, ris, grönsaker, riskakor, nötter, bcaa, proteindrinkar osv. Jag gillar verkligen att laga mat från grund med färska råvaror så vi lagar mer eller mindre all mat helt från grunden. Det finns mycket goda recept på nätet så det är bara att använda fantasin och köpa bra råvaror så blir dietmaten mycket godare. Det behöver heller inte bli speciellt onyttigt om man är smart och tänker efter hur man tillagar maten.

Träningen blir oftast ett styrketräningspass på kvällen efter jobbet och eventuellt så avslutar jag passet med 10-15 min cardio beroende på vilka muskler jag har tränat. Jag kör mer eller mindre en rullande 4 split med bra variation när det kommer till allt. På kvällen blir det ibland en 30-45 min promenad bara för att röra på benen lite. I övrigt blir det inte speciellt mycket cardio just nu utan det kanske blir mer mot våren/sommaren om jag har behov för det.

Fortina Gym Sliema

Nu återstår det lite jobb med Online PT kunder resten av kvällen innan jag tar helg på riktigt. Jag har ett par Kostprogram & Träningsprogram som ska skickas iväg innan jag kan ta helg.

Ni har väl inte heller missat att det fortfarande är 20% rabatt på alla mina PT paket under hela Januari och nu finns även möjligheten att köpa det direkt genom säker kortbetalning via PayPal på min hemsida. Så önskar du att betala med VISA eller MasterCard istället för Faktura finns nu den möjligheten också.

logo_sakra_betalningar_med_paypal_se

Om författaren: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera

15 Flares Twitter 1 Facebook 12 Google+ 2 Email -- Pin It Share 0 LinkedIn 0 15 Flares ×