Uppdateringar om min bulkperiod

Ber om ursäkt för lite bloggande senaste veckan men det skylls väl egentligen bara på väldigt mycket jobb för min del. Tiden räcker inte till varje dag tyvärr och jag kommer prioritera mig träning och sömn först. För mig har jag märkt att med min träningsmängd osv så behöver jag 7-8 timmar sömn per natt för att fungera bra. Men jag tänkte försöka skriva lite uppdateringar om min bulkperiod som har pågått i lite drygt 2 månader nu och jag har väl ca 2-3 månader kvar av den beroende på hur det går framöver. Morgonvikten och kvällsvikten varierar väldigt och jag kan inte påstå att jag har gjort allt rätt den senaste veckan, jag har slarvat med kosten och antagligen inte fått i mig den mängd jag bör få i mig. Jag har stressat för mycket, tränat för dåligt och sovit för lite. Jag vet att dessa veckor kommer och det gör mig ingenting för jag vet vad som krävs av mig framöver för att lyckas. Trots allt detta så har morgonvikten varit ca 89kg varje dag och kvällsvikten strax över 90kg.

Jag tror inte att många förstår att det faktiskt är ganska jobbigt att bulka och ständigt behöva äta för att få i sig kalorierna. Många tänker säkert: men vadå, det är ju så gott att äta? Det är visserligen sant. Men det är förbannat tungt att behöva äta hela tiden när du ständigt är mätt och inte alls sugen på mat. Sen kommer det flera andra aspekter på bulken också som gör att man ibland bara har lust att börja på diet igen och komma i bra form. Att gå upp i vikt och känna sig “fetare” än normalt är inte alltid speciellt motiverande. Dessutom är det väldigt lätt att känna sig “dålig” av all mat man äter. Självklart väger fördelar upp detta med tanke på att jag känner mig större och starkare än tidigare. Jag orkar mer på gymmet och ser själv att jag börjar bli större – det är motiverande som driver mig vidare.

lowrow

Planen framöver är egentligen inga stora förändringar utan jag fortsätter som vanligt och ligger på ca 4000kcal/dag. Vissa dagar blir det mer och vissa dagar kanske jag hamnar lite under, men när jag ser på en 7 dagars period så ska det vara ett bra överskott. Jag vet vad jag måste ta för personligt ansvar för att göra den kommande perioden ännu bättre. Jag vet vad som krävs av mig och jag strävar hela tiden efter att förbättra saker. Jag hoppas att jag inom väldigt kort når en morgonvikt på 90kg och kan jobba mig upp mot 95kg morgonvikt till mitten av november. Jag ser inte det som omöjligt men absolut en tuff utmaning.

hantelcurl sats medborgarplatsen

Ni har väl inte missat vår artikelsida som är fullspäckad av intressanta artiklar? Här kan ni läsa om kost, träning, kostillskott, diet, forskning, personlig träning och massor av spännande.

Nu ska det bli otroligt skönt med helg och bara njuta och slappna av. Vi får se vad helgen har att bjuda på men vädret ser lovande ut iallafall. Självklart blir det mycket god mat och endel träning också.

Trevlig helg!

About the author: Alexander Öqvist
Alexander Öqvist jobbar som Personlig Tränare och driver sidan NoRegrets.se

Kommentera